وبلاگ دنیای طراحی سایت

دنیای طراحی سایت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت - دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی اینترنتی - بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - اس ای او - سئو - بازاریابی محتوا - بازاریابی شبکه های اجتماعی
شرکت طراحی سایت موج آفرینان کویر

نکاتی که در خرید هاست باید توجه کنید

bad_hosting

خرید هاست ارزان، هاست ارزان، قیمت هاست، هاستینگ ارزان، قیمت هاستینگ اینها عباراتی بودند که وقتی اولین وب سایت را ساختم در گوگل جستجو می کردم. وقتی به پارامترهای ذهنم در آن روزها برای انتخاب هاست فکر می کنم خنده ام می گیرد. لیست قیمت های شرکت های مختلف را کنار هم می گذاشتم و آنها را بر اساس حجم، تعداد ایمیل، پهنای باند و تعداد بانک اطلاعاتی مقایسه می کردم. یادم هست که حتی دقیق نمی دانستم پهنای باند چیست اما اعداد بزرگتر برایم ارزشمند تر بود. طبیعی هست از یکی از همین شرکت های هاست ایرانی که آن روزها بر سر زبان افتاده بود خرید کردم. هنوز یک ماه نگذشته بود که وب سایتم هک شد و تصویری از نقشه ایران که با یک پتک بر روی آن کوبیده شده بود و ترک خورده بود بر روی وب سایتم نقش بسته بود و با حروفی بزرگ نوشته بودند Never Stop Hacking.

البته این را نگفتم که شما را از هک شدن سایتتان بترسانم و بگویم هاست های ارزان هک می شوند، خیر. اما می خواهم تجربه 16 سال کار کردن در زمینه هاستینگ را به شما منتقل کنم. تقریبا از اکثر شرکت های مطرح هاستینگ ایرانی معروف در تهران و اصفهان و کرمان و مشهد و تبریز و مازندران خرید کرده ام و به قول قدیمی ها پی خیلی از آنها به تنم خورده. هیچوقت چرب زبانی مدیر یکی از همین هاستینگ های تهران که برای خرید به او تلفن زدم را از یادم نمی رود. و البته هرگز فحاشی او پشت تلفن هنگامی که او را بازخواست می کردم که چرا زمانی که هاست شما خراب است تلفنتان را جواب نمی دهید را هم فراموش نمی کنم.

چه قبول داشته باشید چه نخواهید قبول کنید این یک حقیقت است که پولی را که شما بابت خرید هاست پرداخت می کنید بابت مقداری فضا و پهنای باند و چند عدد و رقم نیست. شما اطلاعات ارزشمندتان را نزد یک شرکت هاستینگ می گذارید تا از آنها به خوبی مراقبت و نگهداری کند. اسمش با خودش است سرویس میزبانی! اما آیا میزبانی که تلفن شما را جواب ندهد میزبان خوبی است؟ میزبانی که به درستی اطلاعات شما را نگهداری نکند میزبان خوبی است؟ میزبانی که امنیت اطلاعات شما برایش مهم نباشد میزبان خوبی است؟

اجازه بدهید سخن را کوتاه کنم و چند فرمول طلایی برای انتخاب یک هاستینگ معتبر به شما هدیه کنم:

1- خیلی مهم است که هاست شما در کدام کشور میزبانی می شود: کشور محل نگهداری سرور بسیار مهم است و شما باید دقت داشته باشید که بعضی اوقات ممکن است بی دقتی به این موضوع دردسر ساز شود. به عنوان مثال بسیاری از شرکت های هاستینگ در امریکا نمی توانند به ایرانی ها سرویس بدهند و تجربه داشتیم هاست یکی از دوستان را قطع و حتی اطلاعات بکاپ را به آنها ندادند. یا بارها شاهد بودیم به دلیل بستر ناپایدار اینترنت در ایران و محدودیت هایی که بر روی بستر اینترنت ایران است، روبات های گوگل به وب سایتی که در ایران میزبانی میشده دسترسی نداشته و رنکینگ گوگل آن سایت بسیار پایین بوده. اگر زبان برنامه نویسی وب سایت شما PHP بوده و هاست لینوکس احتیاج دارید، شخصا تنها کنترل پنل محبوب وبسیار قدرتمند و امن CPanel را پیشنهاد می کنم که آن هم ایران را تحریم کرده و تا امروز که این مقاله نوشته شده می دانم به ایرانی ها سرویس نمی دهد پس اگر هاستینگ لینوکس ایرانی خرید کنید مجبورید از کنترل پنل های بی کیفیت رایگان و بعضا نا امن استفاده کنید. عموما قوی ترین هاستینگ های دنیا در فرانسه، انگلستان، آلمان، امریکا، هلند و کانادا هستند و هرچه به ایران نزدیکتر باشند پینگ سریعتری دارند.

2- شرکتی که از آن خرید می کنید تا چه حد پشتیبانی دارد؟ آیا تلفنشان را فقط در ساعات اداری آن هم روزهای کاری پاسخگو هستند؟ به نظر من روز جمعه ساعت شش بعد از ظهر به آنها تلفن کنید و اگر کسی تلفن واحد پشتیبانی را جواب نمی دهد، دیگر هرگز به آنها تلفن نکنید

3- آیا سرویس بکاپ خارج از کشور محل نگهداری سرور دارند؟ این موضوع بسیار مهم هست که اگر فرض کنیم شرکتی که از آن خدمات می گیرید به دلیل یکی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و طوفان و یا عملیات تروریستی از بین برود آیا اطلاعات شما در جایی به غیر از آن شرکت پشتیبانگیری شده؟ اصلا این را فراموش کنید. اگر بنا بر قوانین ایالتی ارائه خدماتبه ایرانیان تحریم بود و پلیس به شرکت مذکور حجوم آورد و هارد دیسک اطلاعات سرور را با خود برد آیا بکاپ اطلاعات شما در کشوری دیگر وجود دارد؟

4- به راستی اطلاعات شما بر روی سخت افزارهای با کیفیت و در سرور روم های استاندارد نگهداری می شود و یا مانند این شرکت ارزان قیمت آلمانی که محبوب ایرانی ها شده و این روزها بر سر زبان افتاده از سخت افزارهای دست دوم استفاده می کند و یا مانند بسیاری از سرور روم های ایرانی کابل ها مانند اسپاگیتی در هم گره خورده اند و کسی صاحبش را نمی شناسد؟

جمع بندی: سالها تجربه تلخ و شیرین در امر خدمات میزبانی و هاست به ما حکم می کند که تنها از شرکت هایی خرید کنیم که جزو ده رتبه برتر شرکت های استاندارد هاستینگ دنیا باشند و پشتیبانی 24 ساعته داشته باشند و سخت افزارهای با کیفیت استفاده کنند و همه نرم افزارها را بصورت قانونی و لایسنس دار خریداری کنند و با همه این محکم کاری ها حتما بکاپ روزانه، هفتگی و ماهانه را در کشوری دیگر داشته باشیم تا بتوانیم با اطمینان از وبسایتمان استفاده کنیم.

دنیای طراحی سایت با داشتن سالها تجربه در زمینه هاستینگ هم اکنون سرورهای خود را نزد شرکت های معتبر دنیا در کشورهایی همچون انگلستان، امریکا و هلند و کانادا نگهداری می کند و تجربه سه سال گذشته نشان داده که تیم پشتیبانی بسیار متعهد این شرکت در هر ساعتی آماده پاسخگویی و رفع مشکلات بوده و گارانتی آپتایم 99.8 درصد واقعی و تعهد پرداخت 24 برابر خسارت به مشتریان نشاندهنده این اطمینان و تعهد می باشد. لذا اگر به دنبال خرید هاست ارزان هستید باید عرض کنیم که اشتباه آمده اید! ما هاست ارزان نمی فروشیم

2
 

نظرات

نظری ارسال نشده است
مهمان
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

موفقیت های بزرگ با قدم های کوچک شروع می شوند! همین الان وب سایت خود را سفارش دهید

بسته برنزه
11,000,000 تومان
طراحی ریسپانسیو
طراحی قالب اختصاصی
ایجاد نامحدود صفحه
ایجاد نامحدود منو
ایجاد نامحدود پنجره
یک سال گارانتی
 
بسته نقره ای
15,000,000 تومان
طراحی ریسپانسیو
امکانات بسته برنزه
چند زبانه
منوی آبشاری
اسلایدشوی چندلایه
قابلیت نصب افزونه
یک سال گارانتی
بسته طلایی
20,000,000 تومان
طراحی ریسپانسیو
امکانات بسته نقره ای
دارای فرم ساز
قابلیت پخش ویدئو
سیستم پیوست فایل
فایروال اختصاصی
یک سال گارانتی
پورتال حرفه ای
25,000,000 تومان
طراحی ریسپانسیو
امکانات بسته طلائی
سیستم بلاگ مارکتینگ
سیستم گفتگوی آنلاین
سرویس SEO حرفه ای
شبکه های اجتماع مجازی
یک سال گارانتی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

نماد اعتماد سایت

logo-samandehi

ما چه کمکی به شما می کنیم

خدمات طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاه، طراحی پورتال های تجاری و سازمانی و انواع وب سایت ها با کاربری مختلف متخصص در بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (سئو) در تهران